Frumusețea vine din interior.
La fel e și în
EMPLOYER BRANDING.
Un brand de angajator capabil să rețină
și să atragă oameni de calitate, își construiește
strategia bazat pe o diagnoză organizațională obiectivă!
75% din candidați verifică reputația unui angajator în online înainte de a lua o decizie de colaborare. 86% din candidați nu ar lucra pentru o companie ce nu are un brand de angajator bun.
Revoluția de catifea a Employer Brandingului
În ultimii 6 ani, curentul Employer Brandingului a penetrat tot mai mult piața muncii din România.
Astfel, companiile mari, ce au dispus de resurse au început să investească în brandul de angajator, conform “regulilor nescrise” ale acestei discipline.
Companiile mici, cu bugete mai puțin generoase, au încercat din greu să țină pasul cu mai marii industriilor.
Astfel se face că foarte multe companii mici și mijlocii, cu o cultură faină nici nu sunt atât de cunoscute în piață, de către candidați.
Am întâlnit și antreprenori ce aleg sa nu se expună, de frica sa nu le fie “furați oamenii”.
Dar exact despre asta e employer branding-ul #pebune. Când faci employer branding înțelegi că nu te antrenezi doar în niște campanii fake de marketing. Acestea atrag candidați faini, ce fug apoi mâncând pământul când descoperă că nu livrezi ce le-ai promis.
Când faci employer branding inside-out și outside-în, te asiguri că nu uiți de cel mai important asset al tău: angajații pe care îi ai deja.
Cele mai mari greșeli pe care le-am sesizat în acțiunile de employer branding:
- Plătim sume colosale unor influenceri externi să “dăm bine” în piață, dar uităm că angajații noștri au salarii mult sub benchmark-ul pieței
- Dăm copy paste la pachetele de beneficii “cool” din piață, fără a analiza nevoile angajaților noștri.
- Punem responsabilitatea retenției și a unei imaginii bune de brand de angajator, doar pe umerii HRului. Nu implicam activ în acțiuni interne și linia de management.
- Comunicăm în extern brandul cu mult aplomb, dar uităm de comunicarea internă.
Cum te pot ajuta eu?
Hugs,
Sunt Andra și cred în puterea Employer Brandingului pe bune.
Lucrez în HR de peste 10 ani și am avut ocazia să “simt” pe pielea mea ca angajat și ca HR ce înseamnă un brand de angajator fake sau…care lipsește cu desăvârșire.
Să recrutezi sau să reții personalul de calitate într-o companie fără un brand de angajator bun și vizibil, e o muncă demnă de Tom Cruise în Misiune imposibilă.
M-am specializat în ultimii ani în dezvoltarea culturilor organizaționale sănătoase și în strategii de employer branding conectate la obiectivele de business.
Îmbin HRul, Marketingul și Psihologia cu pasiunea mea pentru dezvoltarea umană. Atunci când lucrez cu companiile ce își doresc să își definească brandul de angajator, fac tot posibilul să conectez armonios nevoile de business cu nevoile angajaților.
Eu cred în Employer Branding #pebune. Adică fără sclipici și promisiuni false. Doar intenția cea mai sinceră de a crea ecosisteme de performanță, în care angajații să se simtă apreciați și provocați să se dezvolte sănătos.
Care sunt costurile unui astfel de serviciu?
“Depinde” e răspunsul pe care orice responsabil de un buget își dorește să NU îl audă, la o astfel de întrebare, așa-i?
Dar îți pot spune estimativ că pentru o companie cu 30-100 de angajați costul poate fi, în funcție de obiectivele concrete, între 6000-12000 euro.
În funcție de obiectivele dar și posibilitățile companiei tale, putem găsi împreună o soluție potrivită!
În cazul în care vei avea nevoie ulterior de ajutor în implementarea strategiei de Employer Branding, la Școala de HR avem o echipă de specialiști pregătiți să te asiste.